مجله تفریحی کم نام

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه استانبولی

استانبولی , طرز تهیه استانبولی , استانبولی بدون گوشت , استانبولی با گوجه

استانبولی از جمله غذاهایی می باشد که میتوانید آن را با هزینه کم و طعم خوشمزه در منزل درست کنید البته برخی این غذا را با گوشت چرخ کرده و مرغ نیز تهیه می کنند برخی نیز به این غذا گوجه پلو نیز می گویند. در ادامه می توانید آشپزی و طرز تهیه این غذا را در جنرال مگ مشاهده کنید.

مواد لازم استانبولی

برنج دوپیمانه
سیب زمینی یک عدد
پیازداغ نصف پیمانه
رب گوجه فرنگی ۲_۱ قاشق غذاخوری
گوجه پوست کنده رنده کرده نصف پیمانه
زعفران بمیزان لازم
نمک وفلفل وزردچوبه وپودرسیر بمیزان لازم
کره ۵۰ گرم

طرز تهیه استانبولی

ابتداسیب زمینی راشسته نگینی خرد کرده و تفتش بدهید.سپس زردچوبه وفلفل وپودرسیررااضافه کرده تفتشان بدهید. بعد از آن رب وگوجه و پیازداغ رااضافه کنید و تفتشان بدهید و زعفران را اضافه کنید. برنجی راکه شسته اید وازدوساعت قبل باکمی نمک خیس کردید در قابلمه ریخته وآنقدری آب روی برنج بریزید که یک بندانگشت آب روی سطح برنج باشد.برنج راروی شعله متوسط قرارداده و وقتی آبش تمام شد سوراخش کرده و دمکنی بگذارید وکره و روغن را بریزید. نیم ساعت بعد استانبولی آماده هست وآن را میتوانید با ترشی نوش جان کنید

چند نکته برای خوشمزه تر شدن استانبولی

– بعضی استانبولی پلو را فقط با برنج و گوجه فرنگی درست می کنند. این غذا در حقیقت گوجه پلوست و از اساس با استانبولی پلو متفاوت است. ولی ما آن را جزء خانواده استانبولی پلو محسوب می کنیم.

– اضافه کردن پیاز در استانبولی پلو اختیاری است، اما به عقیده بسیاری طعم بهتری به غذا می دهد.

– اگر در استانبولی پلو گوشت چرخ کرده می ریزید، پیاز را کمتر تفت دهید و گوشت را قبل از رب اضافه کرده و آنقدر سرخ کنید تا رنگش عوض شده و آبش تبخیر شود.

– استفاده از ادویه پلویی یا دارچین عطر خوبی به غذا می دهد.

– بدیهی است که استفاده از زعفران غذا را خوشمزه تر می کند.

– با اینکه استفاده از برنج ایرانی در طبخ پلو دشوارتر از برنج های وارداتی است و امکان شفته شدن دارد، اما مطمئنا طعم بهتری خواهد داشت. اگر نگران این موضوع هستید، دو نکته را رعایت کنید: یکی اینکه از برنجی استفاده کنید که قبلا تجربه طبخ آن را داشته اید. دوم اینکه می توانید مقدار کمتری آب جوش در برنج بریزید و در صورت نیاز بعدا کمی آب اضافه کنید یا کمی زودتر در قابلمه را ببندید.

– اگر فقط از گوجه فرنگی استفاده کنید، غذایتان کمرنگ می شود و احتمال شفته شدن آن زیاد است. بنابراین حتما رب گوجه فرنگی را به غذا اضافه کنید، اما آن را تفت دهید تا طعم خوبی بگیرد.

– اگر از قابلمه تفلون یا شعله پخش کن استفاده کنید، ته دیگ خوبی به دست می آورید، در غیر این صورت رب گوجه فرنگی می سوزد و ته دیگ سیاه و بدمزه می شود.

منبع : https://generalmag.ir/stanboli-polo/

  • ۹۸/۰۵/۲۱
  • nima ramezany

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی